איך תגייסו לקוחות חדשים ובמיוחד,

איך לשמור על הקיימים?

 

קהל הלקוחות של החברה, בין אם היא מוכרת מוצר או מספקת שירות, הוא זה שמזין את העסק ואחראי לצמיחתו. לפיכך, לקוח נאמן הוא נכס שלא יסולא בפז לכל עסק.


התחרות הגוברת, ההיצע וריבוי בתי העסק בעולם המערבי, הופכים את השמירה על הלקוחות הקיימים וגיוס לקוחות חדשים לקשים ולמורכבים ביותר.


כיצד מגייסים לקוחות חדשים? הנה מספר דברים שחשוב לדעת:

צעד ראשון: להתמקד בלקוח 
הלקוחות הפוטנציאלים שלך מתחלקים לסוגים ולקבוצות שונות בחתכים שונים. באמצעות חשיבה שיווקית, המנתחת ומאפיינת קבוצות אלה, נוכל להכריע איזה קהל שווה לגייס מבין שתי הקבוצות המרכזיות הבאות:

  • גיוס לקוחות שצורכים את המוצר או את השירות מהמתחרים – לקוחות אלו הם לקוחות שכבר השתכנעו כי הם זקוקים למוצר או לשירות שלך, אבל לא רוכשים אותו ממך. על מנת לעשות זאת, עליך לנקוט באסטרטגיה שתציע להם שירות ומוצר טובים יותר או מחירים נמוכים יותר (הצעת ערך גבוהה יותר). לא תמיד גיוס לקוחות חדשים מהקבוצה הזו, תהיה החלטה חכמה, ויש לבחון את רחשי השוק קודם לכן.

  • גיוס לקוחות שאינם צורכים את המוצר או את השירות – לקוחות מסוג זה יהיו כאלה שיש לעניין אותם במוצר או בשירות שלך. מצד אחד, אין צורך לשכנעם לעבור מהמתחרים אולם, המלחמה עליהם עם המתחרים שלך, שבוודאי גם כן מכוונים אליהם  תדרוש עבודת שיווק ויצירת עניין. אסטרטגיה זו תהיה נכונה במקרים מסוימים, אך גם כאן, יש לבחון זאת באמצעות כלים מקצועיים ולאמץ טקטיקות רלוונטיות.

 

 

צעד שני: לבחור במומחה שיווק מקצועי ומתאים !


יש מספר רב של דרכים שבהן ניתן לבחור על מנת לגייס לקוחות חדשים, אך לא כל שיטה תתאים לכל בית עסק. פעמים רבות בתי עסק עושים טעויות גורליות בגיוס לקוחות חדשים, במיוחד חברות חדשות, אך גם ותיקות, בכך שהן מנסות "לנצח את המלחמה בעצמן". טעויות אלו מכלות כסף, זמן ואנרגיה רבים ולפעמים עולות אף בהפסד השוק. 


אם נאחד את הניסיון והידע שלנו, אני בטוחה שיחד נוכל למצוא את האסטרטגיה הטובה ביותר עבורך, תוך בחינה מקצועית של מצב השוק וסוג הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

*** חשוב להקפיד לשמר לקוחות קיימים. לפי כל המחקרים הם הנכס שקל יותר לגרום להם לקנייה חוזרת.

לקוח זה שמשמש איש השיווק הטוב ביותר שלנו – "חבר ממליץ לחבר" (ולהיפך). לכן יש להתמיד בהכנה ויישום תכניות לשימור לקוחות !  

אם גם לך חשוב לגייס לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים  – אני כאן בשבילך.