למתג מחדש או להמשיך עם הקיים?

 

 

מיתוג החברה הוא למעשה התצוגה של הזהות הייחודית שלה, אל מול קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי. המיתוג ישקף קווים מנחים על העסק שלכם כלפי חוץ ויסביר לקהל היעד מי אתם, מה אתם מספקים, האם אתם חברה גדולה או קטנה, האם אתם פונים לקהל צעיר או מבוגר ועוד. פעמים רבות בתי עסק תוהים מודע היקף העבודה שלהם לא גדל, למרות שנעשית עבודת פרסום ושיווק ובמרבית פעמים הדבר תלוי במיתוג הקיים. 

אם כך, מתי כדאי לשמר את המיתוג, מתי ממתגים מחדש ואיך עושים זאת?

שימור מיתוג החברה – המשכיות של קו אופי ברור

בגלל שמיתוג החברה הוא הפנים שלה כלפי העולם, רצוי כי לא יבוצעו שינויים משמעותיים או מכריעים במיתוגה, משום שהדבר יכול ליצור חוסר אמינות. עם זאת, יחד נוכל לשנות את המיתוג, לחדש ולרענן אותו, תוך כדי שמירה על קווי האופי הבסיסיים של החברה. 

מיתוג מחדש – מתי ואיך?

מיתוג מחדש לחברה נעשה עקב כמה סיבות, התלויות בשינויים שעוברים על החברה עצמה ושינויים שקורים בתרבות ובשוק התחרותי.

  • שינויים בחברה – אם החברה גדלה, השתדרגה או הכניסה מוצרים חדשים ושירות חדש, יש לבטא זאת דרך המיתוג ולא להשאירו כפי שהיה. לדוגמה, כרטיס ביקור ממותג, ששימש חברה שמנתה 5 עובדים, לא יכול להמשיך לשמש את החברה, לאחר שהיא מונה כבר 30 עובדים והגדילה את היקף פעילותה. השינוי המבורך צריך לבוא לידי ביטוי במיתוג החדש ולהציג ללקוחות שלכם את מצבו העדכני של בית העסק.

  • שינויים בשוק התחרותי ובעולם התרבותי – המיתוג שלכם צריך להיות מעודכן תמיד, במיוחד לנוכח המיתוג של המתחרים שלכם ולנוכח שינויים שקורים בעולם החברתי תרבותי. למשל, אם ישנה רשת חברתית חדשה שנהייתה פופולארית בין לילה, עליכם להשתמש בפלטפורמה הזו ואף להיות מושפעים מהמיתוג שלה. 

יועצת שיווקית מקצועית תוכל להתאים את המיתוג הקיים אל השינויים שמתרחשים ולעדכן אותו, באופן שיחבר אתכם לעולם החדש אך ישמר את הזהות הייחודית שלכם.  

על מנת לדעת אם אתם צריכים מיתוג מחדש – אתם מוזמנים לפנות אלי בכל עת!