בנייה ויישום אסטרטגיה שיווקית


את בניית האסטרטגיה השיווקית לעסק שלך, נתחיל בבניה ובתכנון ולאחר מכן, נדון באופן היישום שלה בערוצים הרלוונטיים. השלבים הקודמים לכך הם בידול ליצירת ערך וכן יצירת מיתוג וזהות,. אלה ייקבעו במידה רבה את העקרונות המנחים של האסטרטגיה השיווקית. 


התכנון הוא בעל חשיבות מכרעת להתנהלות העסק בעתיד ונשען על ניתוח הנתונים, הכרת בית העסק ולקוחותיו, גיבוש אסטרטגיה מתאימה והכרת השוק התחרותי בו החברה פועלת. האסטרטגיה הנכונה תביא את העסק שלך ליצירת יעדים ולהגשמת מטרות. 

שלב ראשון – מהי הסביבה הפנימיתם? ניתוח נתונים של בית העסק ולקוחותיו

על מנת לבחור את האסטרטגיה המנצחת, נבחן לעומק את נתוני העסק והלקוחות כדי לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר, תוך שימת דגש על האלמנטים הבאים:

  • נכסי החברה, מטרותיה ונתונים כלכליים -  בשלב זה נבחן כל נתון שניתן לכמת ולהעריך, החל מנתונים כלכליים ועד סקרי שביעות רצון של לקוחות. שלב זה יאיר באופן ברור יותר עבורנו, מהם נכסי החברה העיקריים שלך  ומהם האלמנטים שמונעים ממך להגיע למטרות שלך. מטרת האסטרטגיה תהיה להשתמש בנכסים הקיימים ולמנף אותם לטובת השגת היעדים.

  • מה הלקוחות שלך רוצים? נבחן מרכיב זה על מנת להבין מה לקוחות החברה רוצים וזאת נעשה באמצעות סקרי שוק, מודעות לתחרות במשק וזיהוי צורך סמוי וגלוי של הלקוח. על מנת ליישם אסטרטגיה שיווקית מוצלחת ולהגיע לתוצאות, יש חשיבות בהכרה ובידיעה רחבה של רצון הלקוח.

שלב שני – מהי סביבתכם החיצונית? ניתוח נתוני השוק והמתחרים


כאמור, אסטרטגיה מנצחת היא כזו שתוביל אותך להשתמש בנכסים שלך, תוך כדי מתן עדיפות על המתחרים ותוך כדי מענה על צרכי השוק העכשווי והעתידי על פי :

  • מי הם המתחרים שלך? אלמנט זה נבחן על ידי מה שהמתחרים מציעים לקהל היעד ומהם הנכסים והחולשות של המתחרים. באופן זה, יהיה ניתן לדעת איזה סוג של פלח שוק ניתן לגייס לחברה וכך להשקיע את מרבית המשאבים, על מנת לעשות זאת בהצלחה וביעילות. 

  • זיהוי מגמות בשוק בו מתרכזת הפעילות שלך– השוק בו נערכת הפעילות הוא למעשה זירת ההתרחשות של השירות או המוצר שאנו משווקים. לאחר ניתוח השוק ורחשיו ולאחר זיהוי מגמות ובחינה של מוצרים מבוקשים, יחד יהיה ניתן למתג בצורה טובה ויעילה יותר את מה שיש לך להציע. כמו כן, יהיה נכון להביט במהלכים מוצלחים, שביצעו או מבצעים  עסקים דומים בארץ ובחו"ל, ולאמץ אותם בהתאם לצרכים ולאפשרויות שלך. 

לאחר גיבוש נתונים אלו, ניגש אל מימוש האסטרטגיה, אך לא לפני שנתכנן מבעוד מועד גם אלטרנטיבות אחרות ואסטרטגיות נוספות. באופן זה, נוכל לבחון מספר אסטרטגיות בפני מספר גורמים וכך להשאיר את האופציות שלך פתוחות ואת העתיד במצב יציב ובטוח יותר. 


לאחר שנבחר את האסטרטגיה המובילה, נבדוק יחד כיצד היא תיושם אצלך ובאיזה אופן היא תשפיע עליך. יש לזכור כי פריסת האסטרטגיה באופן מובנה ומסודר, היא גם אמצעי לבחינת יעדים, מטרות והצלחת העסק. 

יחד ניצור אסטרטגיה מנצחת !

אסטרטגיה שתוביל אותך אל עבר המטרות שהצבת לעצמך... ואף מעבר.