תקשורת שיווקית

המונח תקשורת שיווקית מייצג מערך שלם של אמצעים בהם ניתן להשתמש, על מנת להשיג מטרות של ארגון או חברה מסוימת, דרך יצירת אינטרקציה עם קהל הלקוחות. האמצעים כוללים את כל הדרכים דרכן ניתן להעביר מסרים, בין אם מדובר בהפקת אירועים וכנסים או בהפצת כרטיס ביקור חדש ושינוי לוגו החברה.

 

 

מטרת התקשורת השיווקית

 

על מנת שתקשורת שיווקית תהיה יעילה לבית העסק שלכם, עלינו לנסח יחד מסר אחיד, שיועבר כל אמצעי התקשורת השונים ולכל מטרה. עם זאת, התקשורת השיווקית צריכה להיות גמישה לקהלים משתנים, מוצרים חדשים ועוד, אך במסגרת ברורה ותוך כדי הצגת אותו המסר ואותה הופעה כל הזמן. כלל הברזל בתקשורת שיווקית, שמפריד אותה מקפיין פרסום לדוגמא, הוא שתקשורת שיווקית תמיד תשאף ליצירת דו שיח עם הקהל שלכם וליצירת תגובה ולכן, נקראת תקשורת ולא אמצעי פרסום שיווקי חד כיווני. התקשורת השיווקית נחלקת ל- 5 מרכיבים – פרסום, יחסי ציבור, שיווק ישיר, מכירה ישירה וקידום מכירות.

 

 

אחת הדרכים ליישם תקשורת שיווקית:

 

אחת הדרכים היעילות והמוכחות ביותר, על מנת ליצור קשר ישיר ותגובה מהקהל שלכם, היא שימוש ביחסי ציבור ועריכת כנסים ואירועים, מה שיבטיח שימת דגש על הנקודות הבאות:

 

  • פרסום ושיווק החברה שלכם.

 

  • קשר ישיר עם הלקוח, מה שיגרום לו לחיזוק זהותו כלקוח החברה.

 

  • קידום של מוצרים חדשים, מיתוג חדש, שירות פורץ דרך ועוד.

 

  • שיפור יחסי הציבור עם שותפים עסקיים גופים שונים ולא רק עם לקוחות. לפני כל אירוע יש לבחון מספר סוגיות, החל מבחינת והגדרת קהל היעד, דרך המטרה של האירוע ועד המתנה שנחלק בסוף. יחד, נוכל לתכנן את האירועים השונים ולהשתמש בכוח של התקשורת השיווקית בכנסים אלו, על מנת למנף את מטרות הארגון.

 

 

 

שרון מליק - שיווק ומיתוג לעסקים