בידול ליצירת ערך

בעולם המערבי, אשר מעודד כלכלה חופשית ותומך ביוזמת האדם הפרטי לצמוח, ישנה תחרות רבה בין עסקים, יוזמות או פרויקטים שיש ביניהם דימיון. לכן, אחד הכלים המשמעותיים שמשמשים להגדלת המכירות והיקף העבודה, הוא הכלי הפרסומי והשיווקי שמאופיין על ידי בידול ליצירת ערך.


מהו בידול ליצירת ערך?
עולם הפרסום והשיווק השתנה לאין שיעור מתחילת המאה ה-20 ועד העת הנוכחית, במיוחד לאור פריצתה של רשת האינטרנט אל ליבה של האוכלוסייה. שינויים אלו הפכו את הכלים המשמשים להפצת העסק, לזמינים עבור כולם וכיום, כל אחד יכול לפרסם את עצמו, אך לעומת זאת, קשה מאד לבלוט מעל כולם.
לאור תופעה זו, אחת הדרכים העיקריות להתבלט, היא לבצע בידול של הערך הייחודי, שמאפיין את בית העסק שלך. 

כלומר, יחד נפעל כדי להבין מה מיוחד בבית העסק, שגורם למוצר או לשירות שלך,  להיות ייחודי על פני מוצרים או שירותים, דומים וטובים אחרים. 

כיצד ניצור בידול וערך ייחודי?

על מנת ליצור בידול ליצירת ערך, יש לפעול בכמה דרכים הנוגעים למצב בשוק:

בתי עסק דומים

קהל היעד

אופי בית העסק והמוצר עצמו. 

הנה מספר טיפים שיעזרו לך להבין מהו הערך הייחודי של החברה שלך:

  • מהו מצב השוק ומיהם המתחרים? על מנת שעסק יבדל את עצמו, הוא חייב לדעת מיהם המתחרים שלו, מי שונה ממנו ובמיוחד מי דומה לו. כך נוכל ליצור בידול שממנו ניתן לזקק ערך ייחודי, עליו יושתת קמפיין הפרסום והשיווק. 

 

  • מיהו קהל היעד? הערך הייחודי של בית העסק שנוצר כתוצאה מתהליך הבידול, צריך להיות קשור אל קהל היעד של בית העסק או של המוצר. לדוגמה, קמפיין שיווק של גן ילדים ייצור ערך שונה במהותו, מאשר קמפיין שיווק לרשת אופנה. בחינת קהל היעד מוסיפה נופח לערך הייחודי ולא משאירה אותו רק בגדר מונחים כמו "איכותי", "מקצועי", "בטוח" ועוד, אלא צובעת אותו בגוונים המתאימים לאוכלוסייה לה הוא מיועד. 

 

  • מה ההון האנושי שלך? התחרות הרבה, אמצעי המדיה השונים בהם ניתן להפיץ פרסומים והמגוון הרחב של בתי העסק והמוצרים, הפכו את הקשר האנושי עם הלקוח למצרך מבוקש. לא פעם לקוח יבחר לרכוש מוצר יקר יותר, רק בגלל שניתן לו שירות חם ואמין. על כן, אפיון הערך הייחודי של בית העסק על ידי שימוש במימד אנושי, יכול למתג ולהבליט אותך מעל המתחרים. 

לסיכום, יצירת בידול למען זיקוק הערך הייחודי, מיועד לגרום לקהל היעד לרכוש את המוצר, אך בעיקר מיועד לגרום לו לרכוש את המוצר שלך.